Back to list

TOPO TERRAVENTURE 2

Shoe Type Trail
Sex Men
Minimalist Index 54 %
Weight 285 g
Anatomical last No

Weight

1/5

From 275g to less than 325g

Heel Thickness

2/5

from 20 mm to less than 26 mm

Heel to Toe Drop

4/5

From 1mm to less than 4mm

Motion Control and Stability Technologies

  • Multi-density midsole: Typically, a different color is used to emphasize this feature.

  • Elevated medial insole under arch (left), compared with a flat insole (right).

3/5

Longitudinal Flexibility

4/5

Slight resistance to longitudinal bending (anterior tip of shoe sole reaches posterior tip of shoe sole in a maximal bending of 360 degrees)

Torsional Flexibility

3/5

Moderate resistance to torsion (anterior part of the shoe is turned more than 90 degrees but less than 180 degrees; anterior outsole faces at least laterally while posterior outsole faces inferiorly)

Evaluation

Combinant la légèreté d’une chaussure de Running et la robustesse d’une chaussure de Trail, cette fois couplée à une semelle extérieure Vibram (XS TREK), des crampons plus profonds et plus généreusement espacés améliorent la traction sous le pied dans la boue et sur la neige. Tandis qu’une plaque flexible protège l’avant du pied des pierres et des rochers. La nouvelle tige (ou mesh) est plus durable, avec une languette à rabat et des bandes en PU qui viennent en renfort. Des rainures sur le côté sont présentes pour l’évacuation de l’eau et un séchage plus rapide. En option, une guêtre Topo au design unique est compatible avec ce modèle pour se protéger de la pluie, la saleté et de certains débris.

Julien Klepper